جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

می‌توانم مقاله‌ام را برای چند مجله ارسال کنم؟

به رایج‌ترین سوالات شما درباره مقاله‌نویسی و تحصیل پاسخ می‌هیم

می‌توانم مقاله‌ام را برای چند مجله ارسال کنم؟

می‌توانم مقاله‌ام را برای چند مجله ارسال کنم؟

فرایند نگارش یک مقاله فرایندی است که معمولا زمان زیادی طول می‌کشد. مخصوصا اگر مقاله شما، مقاله‌ای باشد که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و موضوع آن نیز خاص و تخصصی باشد. هم‌چنین خود فرایند داوری مقالات هم معمولا حداقل ۳ ماه طول می‌کشد. اگر هم که مقاله رد شود، دوباره باید فرایند پیدا کردن مجله، ارسال مقاله به آن و منتظر نتیجه ماندن را تکرار کرد که خود نیز زمان می‌برد.

به همین خاطر بعضی پژوهشگران این اشتباه را می‌کنند که مقاله خود را همزمان برای چند مجله ارسال می‌کنند. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند تا حداقل یک مجله مقاله آن‌ها را بپذیرد. اما یک لحظه صبر کنید! می‌دانستید که این کار کاملا اشتباه است و در صورت آشکار شدن موضوع شما باید با عواقب آن مواجه شوید.

اگر نمی‌دانید که عواقب این موضوع چیست، این مقاله برای شماست. با مطالعه آن به اطلاعات خوبی دست خواهید یافت.

عواقب ارسال چندگانه یک مقاله برای چند مجله

تقریبا تمامی مجلات با هم در این موضوع توافق دارند که ارسال چندگانه یک مقاله کاری غیرقانونی و غیراخلاقی است و در صورت مواجه با آن، به شدت با آن برخورد می‌کنند. معمولا اقدامات انضباطی برای نویسندگانی که مقاله خود را برای چند مجله ارسال می‌کنند، رخ می‌دهد. در این حالت، در بهترین حالت مقاله شما تنها رد خواهد شد. البته در حالت‌های شدیدتر، حتی ممکن است که شما در لیست سیاه مجله موردنظر قرار بگیرید و دیگر برای چاپ مقالاتی که شما نوشته‌اید، اقدام نکنند.

چگونه مقاله خود را سریع‌تر چاپ کنم؟

با توجه به ممنوعیت ارسال چندگانه یک مقاله به چند مجله، شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که با وجود این موضوع چگونه مقاله خود را سریع‌تر چاپ کنم؟ اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، انتخاب مجله است. مجله شما باید در زمینه پژوهش شما باشد. مسلما اگر مقاله خود را به مجله‌ای ارسال کنید که با زمینه پژوهش شما متفاوت باشد، رد خواهد شد. هم‌چنین اگر مجله موردنظر به تازگی مقاله‌ای را تقریبا با موضوع مشابه چاپ کرده باشد، بازهم احتمالا مقاله شما رد خواهد شد.

هم‌چنین قبلا از ارسال مقاله خود، چند بار مقاله خود را بازبینی کنید تا دارای اشتباهات نگارشی و ویرایشی نباشد. هم‌چنین شاید بهتر باشد که از کمک یک متخصص بهره بگیرید. این نکته نیز مهم است که حتما دستورالعمل‌های مجله برای فرمت‌بندی و ... را بخوانید و آن‌ها را رعایت کنید. این موارد به مشا کمک می‌کند تا در نهایت احتمال رد شدن مقاله خود را کاهش دهید و در مدت زمان سریع‌تری مقاله خود را به چاپ برسانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.